U današnje vreme oblast telekomunikacija predstavlja jednu od najvažnijih i najdinamičnijih oblasti razvoja, koja je fokusirana na fiksnu  i mobilnu telefoniju, kao i Internet. Ubrzani razvoj sve čvršće povezuje ove tri tehnologije u jedno globalno komunikaciono polje. Zbog toga  je neophodno za sve velike kompanije, u koje spada naravno  i Ericsson, kao najveći snabdevač telekomunikacionom opremom na području jugoistočne Evrope,imaju jasnu viziju budućeg razvoja tehnologije u ovoj oblasti, kao i razvoja tržišta. Detaljni podaci o zastupljenosti fiksnih telefona, raširenosti mreže mobilne telefonije, kao i populacija  koji koristi Internet predstavljaju veoma dragocene podatke jer omogućavaju strateško planiranje. U situaciji velikih ulaganja, prave odluke su od presudne važnosti jer obezbeđuju kontinuirani rast i prisustvo na tržištu.

Kompanija Ericsson, kako bi dosla do dragocenih informacija, obavila je obimno istraživanje tržišta u četiri države jugoistočne Evrope: Srbiji, Bugarskoj, Rumuniji i Grčkoj. Poduhvat je vodila Ericsson-ova laboratorija i grupa za poslovni konsalting.

Cilj istraživanja bio je pre svega analiza zastupljenosti određenih tehnoloških rešenja i razumevanje navika krajnjih korisnika, kao. Da ovakav vid istraživanja tržišta nije nista novo  u ovom polju, ukazuje cinjenica da je kompanija Ericsson tokom proteklih deset godina obavila preko 20 hiljada intervjua sa korisnicima telekomunikacionih usluga u 25 zemalja i na 4 kontinenta.

Ono sto je bitno istaci u vezi ovoga poslednjeg istrazivanja, koje obuhvata pomenute četiri zemlje, jeste da su podaci do kojih se došlo  pozitivni. Ovi podaci ukazuju dna to da su u našoj zemlji komunikacione tehnologije solidno prihvaćene, u poređenju sa okruženjem, i da u nekim aspektima prednjačimo u regionu.

Prema istraživanju, 89% ispitanika u Srbiji ima pristup fiksnoj telefonskoj mreži, što našu zemlju postavlja ispred Grčke sa 81%, Bugarske 68% i Rumunije sa 50%. Za raširenost fiksne telefonske mreže verovatno možemo zahvaliti velikim ulaganjima Telekoma Srbija u dugogodišnjem periodu. Zastupljenost desktop računara u Srbiji značajno je porasla u zadnje dve godine, dostigavši 46%, dok je prisustvo kablovske televizije na nivou od 42%.

Kada je u pitanju kablovska televizija, u odnosu na našu zemlju  Rumunija je znatno više uložila u razvoj ove mreže, procenat dostiže za nas neverovatnih 79%. U podacima nije jasno naznačeno da li je u pitanju samo „čista” kablovska televizijska mreža ili pak složenija tehnologija koja će kroz isti medij u jednom trenutku propustiti Internet. U tom slučaju insistiranje na ovoj mreži je razumljivo, jer će ona u jednom trenutku značajno umanjiti potrebu za fiksnom telefonskom mrežom. Zastupljenost kablovske televizijske mreže u Bugarskoj dostiže solidnih 70%, i dalje znatno više nego u našoj zemlji.

U slučaju zastupljenosti Interneta podaci su jednako interesantni. U našoj zemlji dial-up vezu još uvek koristi 27% domaćinstava, dok su te vrednosti za Bugarsku (12%) i Grčku (17%) znatno niže. Istraživanje je takođe pokazalo da interesovanje za brzi pristup Internetu značajno raste. U Srbiji 27% ispitanika koristi Internet na redovnoj bazi, dok su te vrednosti u Grčkoj (25%) i Rumuniji (26%) nešto manje. Što se tiče brzog pristupa Internetu, cifre pokazuju da u ovom regionu tek sledi dinamičan razvoj, jer u našoj zemlji svega 7% domaćinstava ima ovakvu vrstu komunikacije, dok je 17% izjavilo da želi i da očekuje dobijanje širokopojasne konekcije. U Grčkoj je prisustvo brzog pristupa 7%.

Zanimljivi su podaci koji se odnose na razloge za dobijanje brzog Interneta, prema kojima je najpopularniji VoIP servis, tj. telefoniranje ka fiksnoj telefonskoj mreži, dok su korisnici u našoj zemlji na drugom mestu zainteresovani za video telefoniju i Internet televiziju. Zanimljiv je podatak da u Grčkoj vlada vrlo veliko interesovanje za online pristup resursima lokalne uprave.
 
Naravno, mobilna telefonija je neizbežan deo savremenog telekomunikacionog okruženja, tako da je istraživanje obuhvatilo i taj aspekt. Prema podacima, SMS i MMS poruke vrlo su popularne kod nas, i to primetno u odnosu na okruženje, dok je 33% ispitanika u Srbiji zainteresovano za video mobilnu telefoniju.

Istraživanja kompanije Ericsson nisu od koristi samo operatorima mobilne telefonije i Internet provajderima, već i široj IT zajednici, koja znatno preciznije može da sagleda predvidljive tendencije budućeg razvoja ovog sektora. Veća zastupljenost komunikacionih tehnologija ima primetan uticaj na ekonomska kretanja u regionu.